Lättläst - Funktionshindrade
Om du har ett funktionshinder
kan du få hjälp av kommunen.
LSS - Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade
avgör vem som har rätt att få hjälp.
Hjälpen kan vara att få en särskild bostad
eller ett arbete som passar dig.
Du kan också få hjälp med
att göra saker på din fritid.
I Köping finns flera olika boenden
för dig som är funktionshindrad.
LSS - Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade
LSS är en lag som är till för dig som behöver
extra mycket hjälp.
Lagen ska se till att du får den hjälp du behöver.
Vill du fråga något?
Om du vill fråga något kan du ringa till
Marie Ahlberg, assistent.
Telefonnumret är 0221-255 61.
Redaktör: Stadskansliet
Senast uppdaterad 2011-01-28
