[Lättläst] - Till webbplatsens startsida - Lättläst - Politik och demokrati - Vad är en nämnd?

Lättläst - Vad är en nämnd?

Det finns 8 nämnder i Köpings kommun.
Varje nämnd har ansvar för olika saker.
Kommunfullmäktige bestämmer
vilka nämnder som ska finnas.

Nämnderna i Köping:

Varje nämnd har en förvaltning, ett kontor
som gör det arbete som nämnden bestämmer.

Vill du fråga något?

Om du vill fråga något kan du ringa till
Kajsa Eriksson, kommunsekreterare.
Telefonnumret är 0221-253 50.

Kommentera

Redaktör: Stadskansliet
Senast uppdaterad 2011-01-19

Lämna synpunkt om sidan

Din synpunkt kommer att skickas till innehållsansvarige för den aktuella sidan.

Max 1000 tecken
Ange kontrollord: R547