[Lättläst] - Till webbplatsens startsida - Lättläst - Näringsliv

Lättläst - Näringsliv

I Köpings kommun finns cirka 13 hundra företag.
Här finns stora fabriker
och många olika små företag och affärer.
Kommunen vill gärna
att fler företag flyttar hit.
Då kan fler som bor i Köping få arbete.
Den som vill starta ett företag här
kan få hjälp med olika saker från kommunen.

Företagsbyrån heter det kontor i kommunen
som ger företagare stöd och råd.
Företagsbyrån hjälper dig att hitta
bra lokaler till din affär
eller bra mark där du kan bygga ditt företag.
Du kan få hjälp med hur du gör för
att starta ett helt nytt företag
eller hur du kan utbilda dig.

Vill du fråga något?

Om du vill fråga något kan du ringa till Företagsbyrån.
Telefonnumret är 0221-256 56.

Kommentera

Redaktör: Företagsbyrån
Senast uppdaterad 2011-01-19