[Lättläst] - Till webbplatsens startsida - Lättläst - Uppleva och göra

Lättläst - Uppleva och göra

I Köping finns det mycket att göra på fritiden.
Du kan uppleva kultur.
Kultur är till exempel teater, dans,
musik, böcker, museer och konst.

Du kan sporta och idrotta.
Det finns mer än 350 föreningar
i Köpings kommun.

Människorna som är med i föreningarna
gör olika saker tillsammans.
De spelar till exempel fotboll och innebandy,
sjunger och dansar.
Du kan gå med i en förening om du vill.

Klicka på orden till vänster
om du vill läsa mer om bad och bibliotek.

Kommentera

Redaktör: Stadskansliet
Senast uppdaterad 2011-01-19

Tipsa en vän om sidan

E-postmeddelandet kommer att skickas med din e-postadress som avsändare.